"Dzieciństwo bez przemocy" - spotkania uczniów z przemyskimi policjantkami
Policjanci z przemyskiej komendy włączyli się do ogólnopolskiej kampanii "Dzieciństwo bez przemocy" i uczestniczą w spotkaniach z uczniami. Celem działań jest przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci.
Kampania „Dzieciństwo bez przemocy”, to działania mające na celu zwiększenie świadomości na temat przemocy wśród dzieci oraz promowania odpowiednich postaw w ich codziennym życiu.
Wczoraj, policjantki z przemyskiej komendy uczestniczyły w spotkaniach z młodzieżą szkolną, zarówno licealistami, jak i uczniami szkół podstawowych. Spotkania odbyły się w Przemyślu, w Zespole Szkół Elektronicznych i Ogólnokształccych, Szkole Podstawowej nr 11 i Szkole Podstawowej Stowarzyszenia Absolwentów I LO .
Podczas spotkań, asp .szt. Lidia Przybyłowicz, mł. asp. Emilia Bazan, sierż. szt. Alicja Tysowska- Prejzner i sierz. szt. Magda Lubas omawiały temat bezpieczeństwa oraz przemocy wobec dzieci. Policjantki zwróciły uwagę na istotne zagadnienia związane z zachowaniami rówieśników, które mogą prowadzić do sytuacji niebezpiecznych. Przekazały, w jaki sposób uczniowie powinni reagować w przypadku ujawnienia zachowań przemocowych oraz jak dbać o swoje bezpieczeństwo.
Uczestniczy spotkań uzyskali odpowiedzi na pytania: Co to jest Przemoc? Jakie formy przybiera? Czy jest stosowana w świecie wirtualnym? Czy cyberprzemoc potrafi zranić osobę i przenieść się do rzeczywistości? A następnie szukali rozwiązań tych problemów, które stanowią jedno z najpoważniejszych wyzwań, przed jakimi staje współczesna edukacja i profilaktyka.
Ponadto policjantki realizują, powiatowy program profilaktyczny " Wiedza Daje Moc”, którego celem jest przeciwdziałanie zjawisku przemocy domowej. Projekt ukierunkowany jest na poszerzenie wiedzy w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej, a odbiorcami są uczniowie klas VII-VIII szkół podstawowych z terenu Przemyśla oraz gminy Przemyśl, pedagodzy i rodzice.
Przemyscy policjanci będą kontynuować cykl spotkań w kolejnych szkołach, aby dotrzeć do jak najszerszego grona młodych odbiorców.